To, jakie słowa kluczowe wybierzesz i czy zrobisz to w odpowiedni sposób, ma fundamentalne znaczenie dla jakości pozycjonowania Twojej strony. Będzie to przecież decydowało o tym, co będzie musiał wpisać Twój odbiorca, żeby móc Cię znaleźć. Często jednak słowa kluczowa dobierane są w sposób nieumiejętny. Ich autorzy, chcąc zwiększyć pozycję strony w wyszukiwarkach, działają jednak na jej niekorzyść. Oto błędy, które można bardzo często zaobserwować, a jakich należy za wszelką cenę unikać.

1. Brak uwzględnienia obszaru

Nieuwzględnianie obszaru działania firmy jest jednym z podstawowych potknięć autorów słów kluczowych. Fraza „kontenery” jest zbyt ogólna, jeśli nie oferujesz ich dowozu poza miejscem, gdzie masz siedzibę swojej firmy. W ten sposób Twoją stronę odwiedzą też osoby, które nie będą mogły skorzystać z Twoich usług, ponieważ znajdują się w zupełnie innej części kraju. Poza oczywistą nieskutecznością frazy, narazisz się też na straty wizerunkowe. Warto więc uściślić i użyć chociażby słów „kontenery Poznań”.

2. Zbyt ogólne lub zbyt szczegółowe frazy

W pewnym sensie problem ten został już poruszony. Fraza „komputery” w wypadku kolejnego na rynku sklepu z elektroniką będzie niczym uderzanie głową w mur. Konkurencja jest tak silna, ma tak ugruntowane pozycje, że pokonanie korporacyjnych gigantów w przypadku małej firmy, mającej sklep w jednym mieście, będzie niemal niemożliwe. Frazy ponownie należy uszczegółowić – o miejscowość, charakterystyczne dla Ciebie produkty, czy cechy wyróżniające Twoją firmę. I tak, znacznie bardziej efektywne z pewnością okaże się „tanie komputery Poznań” niż same „komputery”. Nie można jednak przesadzić w drugą stronę. Gdy stworzysz frazę składającą się ze zbyt dużej liczby słów, to prawdopodobnie także nie trafisz w to, czego szukają użytkownicy. Niezbyt możliwe jest to, że ktoś wpisze w wyszukiwarkę stwierdzenie „szukam tanich i szybkich komputerów na Wildzie w poznaniu”. Musisz więc odpowiednio wyważyć słowa, które chcesz użyć, tak, by długość fraz była optymalna.

3. Pozycjonowanie na to, czego nie oferujesz

Dobieraj słowa kluczowe z takimi produktami lub usługami, które realnie oferujesz. Jeśli wybierzesz frazę z produktem, którego nie ma w ofercie, narażasz się na kilka niekorzystnych konsekwencji. Po pierwsze, usilne pozycjonowanie w ten sposób może być zwyczajnie nieskutecznie, gdyż trudno tego dokonać, jeśli słów z danej frazy w ogóle nie masz na swojej stronie internetowej. Wkładasz niepotrzebny wysiłek i prawdopodobnie też pieniądze w działania, które mają małą szansę na wymierny efekt. Firmy, u których można znaleźć dany produkt, zawsze mają większe możliwości, by w wyszukiwarce Cię wyprzedzić. Poza tym, ponownie możesz ucierpieć wizerunkowo, ponieważ klient wchodzi na Twoją stronę i… nie znajduje tam niczego. Jest zawiedziony, opuszcza Twoją stronę, prawdopodobne też, że ją zapamięta w negatywny sposób i gdy natknie się na nią w przyszłości, to także ją szybko opuści.

4. Błędy językowe

To wpadka być może niewybaczalna wizerunkowo. Wybierając frazę z błędem w niej, decydujesz się na to, że będziesz ją rozpowszechniać w różnych miejscach obok linku do Twojej strony. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą mogli w każdej wzmiance o Twojej firmie ujrzeć Twoją niedbałość oraz brak profesjonalizmu. Jak najbardziej można pozycjonować się w ten sposób, pytanie tylko po co i czy rzeczywiście w ostatecznym rozrachunku się to opłaci.

Czy to wszystkie błędy, jakie są popełniane przy doborze słów kluczowych? Zdecydowanie nie, każdy przypadek jest indywidualny, każdy może potknąć się na czymś innym. Wybierz usługi agencji interaktywnej lub reklamowej, by ustrzec się tych wszystkich wpadek, a będziesz mieć pewność, że wszystko zostanie przygotowane tak, jak być powinno.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here