E-maile mają wiele zastosowań, zarówno dla osób prywatnych, jak i firm. Przyjęły się jako jedna z podstawowych metod komunikacji na odległość w biznesie, zarówno, jeśli chodzi o kontakt z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.
Kampanie mailingowe można zorganizować za pomocą specjalnych platform, takich jak https://mprofi.pl/uslugi/mailing-reklamowy/, które dają znacznie więcej opcji niż zwykle klienty pocztowe. Co to oznacza w praktyce? Na jakie ciekawe i skuteczne sposoby można wykorzystać możliwości oprogramowania do mailingu reklamowego? Doradzamy!
Mailing reklamowy — zastosowania
Jednym z najczęstszych zastosowań mailingów reklamowych jest przesyłanie im specjalnych ofert i promocji. Mogą to być informacje o charakterze bardziej ogólnym, lub spersonalizowane (np. z dołączonym indywidualnym kodem rabatowym przysługującym danej osobie z uwagi na status stałego klienta).
Mailingi reklamowe mogą być również wykorzystywane w celu przypomnienia klientom o ważnych wydarzeniach, takich jak kończące się terminy ważności kuponów czy zbliżająca się data umówionego spotkania lub wizyty. W ten sposób można zachęcić odbiorców do działania i zmniejszyć prawdopodobieństwo, że zapomną oni o danym terminie.
Kolejna popularna opcja to newsletter, w ramach którego firma np. zbiera w jednej wiadomości wszystkie najważniejsze informacje na temat swojej działalności w bieżącym okresie, bądź też przedstawia najciekawsze nowości z branży.
Warto wspomnieć, że dobre platformy do mailingu są wyposażone w szereg różnorodnych szablonów wiadomości, dzięki czemu zaprojektowanie miłego dla oka, angażującego e-maila jest szybkie, sprawne i nie wymaga szczególnych umiejętności graficznych.
Mailing reklamowy można połączyć z SMS-ami
W wielu przypadkach nic nie stoi na przeszkodzie, aby wysyłając mailingi reklamowe przesłać dany komunikat także w formie SMS-a (wiele zależy tu od tematu wiadomości, z uwagi na ograniczenie ilości znaków), aby zwiększyć skuteczność działań marketingowych.
Wysyłka SMS-ów jest szybkim i skutecznym sposobem na dotarcie do klientów i przekazanie im określonej informacji, jako że większość osób stale ma telefon przy sobie i regularnie sprawdza oraz odczytuje otrzymane na niego powiadomienia.
Co ciekawe, platforma do komunikacji mobilnej może pozwolić zarówno na masową wysyłkę e-maili, jak i SMS-ów, co oznacza, że oba typy kampanii da się zrealizować z poziomu jednego narzędzia, dzieląc listy kontaktów.
Dlaczego warto korzystać z mailingu reklamowego?
Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto korzystać z mailingu reklamowego, jest jego skuteczność. Ta forma reklamy pozwala dotrzeć do dużej ilości klientów w krótkim czasie i relatywnie niskim kosztem, a pod warunkiem przyjęcia dobrej strategii i tworzenia wysokiej jakości treści, może przynieść świetne rezultaty.
Kolejną zaletą mailingu jest jego elastyczność. Wiadomości można z łatwością dostosować do indywidualnych potrzeb i wymagań klientów, a także do preferencji różnych grup docelowych.