Jeszcze do niedawna słowo blog kojarzyło się tylko z internetowym dziennikiem prowadzony przez różne osoby, którego najczęściej po prostu nikt nie czytał. Jednak obecnie blogi stały się ważnym elementem kampanii marketingowych w wielu firmach i dotyczy to również sklepów internetowych. Blog firmowy to ważne źródło informacji, które poprzez ciekawą treść artykułów może zainteresować czytelnika ofertą firmy, której dotyczy. Jest to także dobry przejaw nowoczesnego podejścia do kwestii komunikacji z klientem, a ponadto blog zwiększa liczbę odwiedzin strony, co bezpośrednio przekłada się na wzrost liczby klientów.
Wielu właścicieli sklepów nie wie jednak w jaki sposób założyć bloga i jak jego treścią zainteresować szerokie grono odbiorców. Pierwszym krokiem do tego, jest wybór odpowiedniej platformy blogowej, z których największą popularnością cieszą się WordPress i Blogger należący do Google. Wybór jednej z nich to już indywidualna sprawa, ale większe możliwości dla prowadzącego bloga daje z pewnością WordPress. Oferuje on wyjątkowo szerokie możliwości konfiguracji i dopasowania go do konkretnych potrzeb. Do samego założenia bloga wystarczy tylko pobrać odpowiednie pliki ze oficjalnej strony platformy i umieścić je na swoim serwerze. Następnie tworzy się bazę danych dla treści bloga i zabezpiecza ją hasłem, chroniącym przed niepowołanym dostępem. Można także dostosować wygląd bloga za pomocą osobno pobranych skórek.
Kiedy mamy już za sobą konfigurację i instalację, to czas na stworzenie wysokiej jakości treści. Zanim zabierzemy się za pisanie warto wiedzieć, że content marketing czyli promocja firmy właśnie poprzez treść bloga to jeden z najlepszych sposobów zdobycia dużej liczby nowych klientów. Dlatego wpisy powinny odzwierciedlać ofertę, w ciekawy sposób prezentować wszystkie zagadnienia z danej branży oraz informować o wszystkich jej nowościach. Można także postawić na pewnego rodzaju interakcję z czytelnikami poprzez zamieszczenie ankiet lub formularzy kontaktowych. Dzięki temu czytelnicy będą mieli wpływ na zamieszczane treści, a dzięki ich uwagom będzie jednocześnie można idealnie dopasować je do ich konkretnych zainteresowań. Blog powinien być również dopracowany pod względem technicznym i wizualnym. Należy unikać przeładowania go nadmiarem obrazków, a same teksty muszą być czytelne i właściwie sformatowane. Aby zyskać duże grono czytelników konieczne będzie jego pozycjonowanie w Google, a także umieszczenie stosownych linków w mediach społecznościowych.