Newsletter - jak nawiązać kontakt z klientem

Wiele osób rozpoczynających swoją działalność w sieci rozważa tworzenie newslettera. Rzeczywiście, jest to doskonale rozwiązanie, jeżeli mamy na celu budowanie zaufania oraz relacji z klientami.

 Pytanie brzmi: jak przygotować newsletter, aby skutecznie pełnił swoją funkcję i dawał satysfakcję zarówno klientowi, jak i osobie wysyłającej maile?

Jak to działa?
Newsletter polega na rozsyłaniu do osób, które zdeklarowały chęć otrzymywania tego typu maili, wiadomości dotyczących na przykład prowadzonej działalności. Dzięki temu można kierować bezpośrednio do klienta informacje o aktualnych zmianach, rozwoju firmy albo atrakcyjnej ofercie. Warto także skorzystać z potencjału, jaki daje personifikacja wiadomości – kierowane do konkretnej osoby o określonych potrzebach i nawykach, są o wiele skuteczniejsze.

Zbudować zaufanie
Newsletter budzi w użytkowniku poczucie, że jest traktowany przez nadawce w spsosób personalny, a nie jako dowolna osoba z tłumu. Tym właśnie trzeba się kierować przy tworzeniu dobrego newslettera – pomogą w tym zebrane od klientów informacje, takie, jak na przykład historia ich zamówień (między innymi jakiego rodzaju towary zakupili, jaką markę najchętniej wybierają, jaki sposób przesyłki jest dla nich najwygodniejszy). Często nawet sam fakt użycia w materiałach promocyjnych imienia i nazwiska odbiorcy może być dobrym pomysłem na rozpoczęcie budowania relacji z klientem. Co więcej, gdy dostaje on regularne powiadomienia i informacje, postrzega przedsiębiorstwo jako stabilne i warte zaufania.

Zobacz również: Newsletter jako narzędzie sprzedażowe

Bez wątpienia warto zainwestować w dobry newsletter. Jest on bardzo skutecznym narzędziem, umożliwiającym nie tylko przynoszące efekty działania marketingowe, ale jednocześnie budującym dobry wizerunek firmy i nierzadko prowadzącym do zdobycia zaufania klienta korzystającego z jej usług.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here