Jak zwiększyć sprzedaż w martwym sezonie?

„Martwy sezon” to pojęcie funkcjonujące w wielu branżach, odnoszące się do czasowego spadku poziomu sprzedaży. Początek roku, kiedy konsumenci liczą każdy grosz wydany przez święta oraz długie weekendy i letnie dni, w trakcie których niechętnie spędzamy czas w sklepach, to ciężkie chwile dla osób prowadzących własny biznes. W jaki sposób zwiększyć sprzedaż w słabszym okresie? Jak dobrze wykorzystać martwy sezon w sklepie stacjonarnym?

Sprzedaż pakietowa

Sprzedaż pakietowa, z angielskiego nazywana bundle, to jeden z kluczowych sposobów radzenia sobie z sezonowością w handlu tradycyjnym. Polega ona na sprzedaży głównych produktów uzupełnionych o powiązane tematycznie dodatki. Ceny pakietów są w tym przypadku niższe od sumy cen poszczególnych produktów sprzedawanych oddzielnie. Przykładowo – sklepy ze sprzętem elektronicznym mogą zwiększać sprzedaż w martwym sezonie, proponując konsumentom zestawy komputerów z urządzeniami peryferyjnymi, takimi jak myszka, klawiatura czy głośniki. Sprzedaż pakietowa nie tylko zachęca klientów do zapoznania się z ofertą sklepu, ale też pozwala na oczyszczenie magazynów z zalegającego w nich towaru.

3 za 2

Wielosztuki to sprawdzona technika na to, jak zwiększyć sprzedaż poza sezonem. Polega ona na oferowaniu klientom 3 takich samych lub uzupełniających się produktów w cenie 2 lub 2 w cenie 1, gdzie ten dodatkowy pełni funkcję atrakcyjnego gratisu. Sprzedaż w takim systemie to doskonały sposób na przyciągnięcie nowych klientów, którzy mają szansę na skompletowanie potrzebnego zestawu – ubrań, AGD, kosmetyków i wielu innych. Przed wdrożeniem akcji do sklepu warto się do niej odpowiednio przygotować. Dobrym rozwiązaniem jest opracowanie regulaminu promocji, a przede wszystkim – odpowiednie zaopatrzenie magazynów w produkty objęte promocją.

Gratisy i upominki

Doskonałym sposobem na ożywienie martwego sezonu, a co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży, jest wprowadzenie atrakcyjnych prezentów dla klientów. Mogą być nimi różnego rodzaju produkty dołączone bezpłatnie do zakupów. Na przykład – w sklepie obuwniczym klientowi, który zakupił buty, można podarować preparat do ich czyszczenia, zaś w sklepie rowerowym dodatkiem do kupionego roweru może być praktyczny zestaw narzędzi.

Potrzeby klientów

Martwy sezon to idealny czas na lepsze poznanie potrzeb klientów stacjonarnych. Za pomocą beaconów umieszczonych w sklepie ich właściciele mają możliwość zbierania wielu cennych informacji o zachowaniach i oczekiwaniach konsumentów. Wiedza o liczbie nowych i powracających klientów, sposobie ich poruszania się po sklepie czy efektywnych i martwych punktach sprzedaży to świetny sposób na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie, odpowiadając na realne potrzeby klientów. Dodatkowo, kierowanie do nich spersonalizowanych ofert sprawia, że czują się oni wyróżnieni i chętniej wracają do sklepu – nie tylko w sezonie, ale i poza nim.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here