Dotarcie do masowego odbiorcy staje się coraz trudniejsze. Na co dzień otoczeni jesteśmy ogromem informacji, których ilość wprowadza chaos i zaciera istotę przekazu. Skuteczne zdobycie uwagi potencjalnego odbiorcy spędza sen z powiek przedsiębiorców, tym bardziej że koszty kampanii marketingowych potrafią wydrenować każdy, dowolnie duży budżet reklamowy. Na tym tle niezwykle pozytywnie prezentują się billboardy. Co sprawia, że właśnie one okazują się jednym najskuteczniejszych nośników reklamy?
Reklama na szeroką skalę
Zdobycie uwagi, zainteresowanie produktem lub usługą, wzbudzenie pożądania, zachęta do działania, a wreszcie wywołania przywiązania do marki i zachęta do powrotu. Powyższe etapy to nic innego, jak uproszczony opis lejka sprzedażowego, czyli zespołu działań, których celem jest zdobycie klienta i doprowadzenie do udanego sfinalizowania transakcji, Fundamentem każdego z etapów jest komunikacja z potencjalnym odbiorcą, a ta wymaga odpowiedniego nośnika informacji. Tablice reklamowe sprawdzają się tu nie tylko ze względu na swój rozmiar. Ten, oczywiście jest trudny do zlekceważenia, przecież kilkanaście metrów kwadratowych powierzchni reklamowej trudno pominąć, jednak rozmiar to tylko jeden z licznych atutów. Z punktu widzenia zleceniodawcy najistotniejsza jest jakość osiągniętego efektu oraz wysokość niezbędnych kosztów.
To właśnie stosunek ceny do efektów sprawia, że tablice reklamowe są tak chętnie wybierane przez reklamodawców. Zarówno koszt produkcji i montażu, jak i późniejsze utrzymanie nośnika sprawia, że jest on propozycją wyjątkowo ekonomiczną, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę możliwość szybkiego dotarcia do szerokich rzesz odbiorców. Tu kluczowe znaczenie ma lokalizacja tablicy i najczęściej to właśnie ona ma istotny wpływ na koszt wynajmu powierzchni reklamowej. Nie zawsze warto więc kierować się najniższą ceną, która pozwala wprawdzie na ograniczenie wydatków, ale w zamian otrzymamy umiejscowienie przy mało uczęszczanych traktach lub bocznych drogach. W taki sposób nie dotrzemy do wielu odbiorców, w przypadkach ekstremalnych może się okazać, że zainwestowane pieniądze zostały po prostu zmarnowane.
Jak dobrze zainwestować w tablice reklamowe?
Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę z czynników, które wpływają na ostateczny koszt tablicy. Wymienić należy pracę grafika przygotowującego projekt, koszt wydruku oraz wyklejenia nośników, wreszcie opłatę związaną z najmem powierzchni. O czym warto pamiętać? Projekt to wydatek jednorazowy i może być wykorzystany wielokrotnie, jednostkowy koszt wydruku spada wraz z ilością drukowanych egzemplarzy — te założenia są oczywiste i łatwe do zrozumienia.
Co jednak wpływa na koszt najmu tablicy? Przede wszystkim jest to wspomniana wcześniej lokalizacja. Liczy się wielkość miasta, w którym umieszczony jest billboard oraz atrakcyjność konkretnego adresu. Na tę wpływa przede wszystkim ilość osób przemieszczających się w pobliżu. Znalezienie tablicy, która spełnia wymogi jakościowe, będzie łatwe, jeśli skorzystamy z usługi rzetelnej agencji billboardowej. Sprawdź tablice reklamowe w mieście Poznań, a przekonasz się, jak atrakcyjną ofertę posiada zarządzająca nimi firma Billboardy 360. Właścicielom udało się skutecznie połączyć wysoką jakość usług, atrakcyjne lokalizacje i przystępny poziom cenowy. Ta przemyślana strategia to nie tylko fundament korzystnej i długofalowej współpracy, ale też gotowa recepta na udaną kampanię billboardową.