Aby witryna mogła zająć wysokie pozycje w wyszukiwarce, niezbędne są wysokiej jakości treści na stronę internetową. Skuteczne teksty wpływają nie tylko na widoczność w Google, ale również przyciągają uwagę odbiorców i przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży. Ale co to właściwie znaczy – dobre teksty? W tym artykule spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie.
Jak pisać treści, które zainteresują użytkowników?
Jak powszechnie wiadomo, jednym z najważniejszych czynników wpływającym na ocenę strony przez użytkownika, jest unikalna, interesująca treść. Żaden internauta nie chce czytać nudnych, kiepskich artykułów, które i tak nic nie wnoszą do jego życia. Zatem jak pisać teksty, które zaciekawią czytelnika?
Treści na stronie powinny być:
- wysokiej jakości – merytoryczne, poprzedzone solidnym research’em i oparte na sprawdzonych źródłach
- wartościowe – czyli przydatne, interesujące, powinny również dostarczać rzetelną wiedzę na określony temat
- unikalne – nie należy kopiować treści z innych stron, teksty muszą być w pełni oryginalne
- zgodne z zasadami poprawnej pisowni – wolne od błędów językowych, stylistycznych i ortograficznych
- przejrzyste – podzielone na odpowiednie segmenty, aby czytelnik mógł bezproblemowo znaleźć najważniejsze informacje
- urozmaicone – pasujące zdjęcia, obrazki czy infografiki w znaczący sposób wzbogacą tekst
Aby lepiej zrozumieć, czym charakteryzują się dobre treści na potrzeby Internetu, zajrzyj na stronę profesjonalnej agencji copywriterskiej: https://contentwriter.pl/teksty-na-strone-www/.
Dobre treści na stronę internetową muszą nie tylko spełniać oczekiwania czytelników, ale również powinny być zgodne z zasadami pozycjonowania, by podnieść pozycję witryny w wyszukiwarce i przyczynić się do zwiększenia ruchu. Podpowiadamy, jak zrealizować założenia optymalizacji.
Co powinno się znaleźć w treści, by tekst spodobał się robotom?
- wartościowa, użyteczna zawartość
- odpowiednio dobrane słowa kluczowe – bez nich witryna nie osiągnie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania
- prawidłowa struktura – tekst powinien być właściwie sformatowany, by Googleboty mogły się w nim odnaleźć. Jeśli nie wiesz, jak poprawnie dodawać nagłówki, zajrzyj tutaj.
- meta tytuł i meta opis – uzupełnione znaczniki meta mają wpływ na pozycjonowanie
- linkowanie wewnętrzne – linki do innych podstron czy poszczególnych produktów znacznie ułatwiają robotom poruszanie się po witrynie
- oryginalna treść – zduplikowany content może być przyczyną nałożenia kar przez Google
Treści na stronę internetową – podsumowanie
Dobre teksty powinny być dostosowane do wymagań zarówno użytkowników, jak i robotów indeksujących stronę. Dopiero połączenie tych dwóch składowych daje efekt o jakim marzymy – skuteczną, merytoryczną i wartościową treść na stronę internetową. Jeśli zastosujesz rady, jakie wymieniliśmy powyżej – z pewnością zdobędziesz zainteresowanie czytelników i, co równie istotne – podniesiesz pozycję swojej witryny w wynikach wyszukiwania.