Jak napisać dobry opis produktu, który przekłada się na wyższy wskaźnik konwersji?

Krótki opis produktu lub usługi, to dla copywritera nie lada wyzwanie. Krótszy tekst wymaga od piszącego niejednokrotnie więcej zaangażowania i twórczej myśli, niż niejeden artykuł. To w nim zamieścić należy najbardziej kluczowe dla produktu informacje, a jednocześnie sprawić, aby był atrakcyjny – dla grupy docelowej – i zachęcała do kupna. Jak pisać opis, który sprzedaje?

Nastaw się na klienta

Wczuj się w rolę klienta. Czego osoba w tym wieku, branży, o tych zainteresowaniach, oczekuje od przedstawianego produktu. W jaki sposób żyje? Jaka jest jej codzienność? Te pytania – a jest ich o wiele więcej – a raczej odpowiedzi na nie, są kluczowe do napisania dobrego opisu, który będzie się sprzedawać. Nie pisz do mas, gdyż opis uniwersalny przestaje być skuteczny, a nikogo dziś nie zachęci fakt, że jest on „tani” i „najlepszy”. Ta taktyka była skuteczna może kilka lat temu, lecz już nie dzisiaj. Jeśli chcesz uzyskać skuteczny opis, dowiedz się więcej o grupie swoich klientów. Przedsiębiorcy nie bez powodu proszą o wypełnianie ankiet, czy zbierają dane o swoich klientach – wszystko, aby jak najlepiej poznać grupę docelową, i zapewnić im, jak najatrakcyjniejszą dla nich ofertę.

Co Twój produkt zmieni w ich życiu?

Oszczędź swoim klientom poetyckich opisów. Jeśli będą mieli ochotę na odrobinę wartościowej lektury sięgną na półkę po ulubioną książkę. Opis Twojego produktu ma pokazywać i uświadomić im, co tracą nie mając go na własność, a także co zyskają, gdy będą już go mieli. Wybujałe epitety nie sprawią, że Twoja sprzedaż gwałtownie wzrośnie. Opis produktu powinien być konkretny i uczciwy – opisywać go zgodnie z prawdą – i pokazywać jego zalety, które będą miały rzeczywisty pozytywny wydźwięk w życiu klienta.

Estetycznie i z głową

Opis produktu powinien być przyjemny dla oka. Ściana tekstu nikogo nie zachęci do czytania. Stosuj wyróżniki tekstu, takie jak np.: podkreślenia, kursywy, wytłuszczenia i akapity. Jeśli dysponujesz referencjami lub recenzjami innych zadowolonych klientów, nie bój się w tym momencie z nich skorzystać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here