Jak budować wizerunek firmy?

Pozytywny wizerunek firmy to jeden z najcenniejszych aktywów przedsiębiorcy. Buduje się go latami, ale stracić można w jednej chwili, szczególnie teraz, gdy każda wiadomości lotem błyskawicy dociera w najodleglejsze miejsca. Firmy zagrożone utratą dobrego imienia  potrafią zrobić wiele, nie patrząc na koszty. Większość firm bowiem, nawet w tarapatach finansowych, udaje się wyprowadzić na prostą, ale utrata pozytywnego wizerunku może okazać się nie do odbudowania, a konieczność zmiany nazwy, wymiany ludzi, budowania od zera nieuchronna.

Jak budować wizerunek firmy?

Budowanie wizerunku firmy to proces długotrwały. Czasem ten wizerunek jest istotny dla ogromnych rzeszy odbiorców, a czasem ważny tylko dla wąskiej branży. Zawsze jednak jego waga jest taka sama, bez dobrego imienia nie można funkcjonować ani w internecie ani w świecie realnym. Bardzo często nowi przedsiębiorcy sądzą, że wizerunek w sieci zbuduje się sam, wystarczy po prostu być. Kiedy indziej wielkie i bogate firmy budują wewnętrzne działy do kształtowania wizerunku wśród odbiorców wydając na to ogromne pieniądze. Jak budować wizerunek firmy? Spokojnie i skutecznie, wcale nie potrzebne są fajerwerki i wielkie kampanie wizerunkowe, albo inaczej, nie zawsze są potrzebne.

Czym jest wizerunek firmy?

O motywacji konsumentów do zakupu konkretnego produktu czy usługi napisano już wiele prac naukowych, powstała dziedzina nauki analizująca to zjawisko. Niewątpliwie badania wykazują, że wizerunek firmy jest jednym z wielu czynników mających wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, negatywny lub pozytywny. Tym bardziej, że wizerunek w takiej samej części buduje sama firma jak i jej odbiorcy. A na decyzję klienta wpływa tak duża ilość bodźców, że szereg z nich musi pozostawać poza wpływem przedsiębiorstwa. Dlatego każda firma powinna przeanalizować wszystkie czynniki, nad którymi panuje i na które ma wpływ a reszta będzie się toczyła poza nią. Reszta, czyli np. marketing szeptany, poza kontrolą przedsiębiorcy a wpływający na jego losy.

Jak pracować nad wizerunkiem swojej firmy?

Jednym ze sposobów budowania pozytywnego wizerunku firmy jest kreowanie jej jako eksperta w swojej dziedzinie. Można to realizować poprzez:

  • wstępowanie do organizacji branżowych i udział w różnego rodzaju stowarzyszeniach, pnąc się po stopniach zaangażowania
  • prowadzenie kursów, otwartych, branżowych, eksperckich, warsztatów na tematy związane z charakterem oferowanych przez firmę usług wokół oferowanych produktów
  • wprowadzanie treści, porad, analiz w postaci artykułów w wydawnictwach branżowych, ale i w miarę możliwości popularnych
  • udział w targach i konferencjach
  • udzielanie się w charytatywnych akcjach
  • sponsorowanie lokalnych czy regionalnych wydarzeń, instytucji lub organizacji
  • w miarę możliwości przystępowanie do konkursów branżowych, wygrywanie ich i organizowanie własnych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here