Sklep internetowy, jak sama jego nazwa wskazuje, zajmuje się ogólnie pojętym handlem w sieci. W przeciwieństwie do jego stacjonarnych odpowiedników wszystkie transakcje odbywają się w internecie, klient sam wybiera interesujący go towar, bez porady sprzedawcy i płaci za niego najczęściej przelewem. Jednak wiele osób korzystających z tego rodzaju sklepów, zadaje sobie pytanie czy posiadają one magazyn towarów i czy rzeczywiście jest on w tym przypadku potrzebny.
Sklep internetowy, tak jak każdy inny sprzedaje konkretne produkty, o różnej masie czy gabarytach, jednak w jego przypadku nie jest konieczne utrzymywanie dużej powierzchni magazynowej z kompletnym asortymentem, Owszem, takie rozwiązanie z pewnością jest idealne, ale jego koszty byłyby bardzo wysokie. Dla większości klientów nie stanowi problemu fakt, że nie mogą obejrzeć danego produktu przed jego zakupem, zadowalając się obejrzeniem zdjęć na stronie internetowej. Wiele sklepów jednak stara się posiadać niewielki, lokalny magazyn, w którym przechowuje najczęściej zamawiane produkty, a pozostałe sprowadza pod konkretne zamówienia. Czasami także rodzaj sprzedawanych rzeczy powoduje, że ich składowanie jest nieopłacalne, dotyczy to w szczególności branży towarów luksusowych, których koszt zabezpieczenia np. przed kradzieżą byłby bardzo wysoki.
Zdarzają się jednak sytuacje, że sklep internetowy powinien a nawet musi posiadać magazyn stacjonarny. Zależy to bezpośrednio od jego profilu i branży w jakiej działa. Niekiedy oferta jest tak szeroka, że każdorazowy koszt sprowadzania towaru od producenta czy z hurtowni byłby po prostu nieopłacalny. Klienci niekiedy wymagają od sklepu także bardzo krótkiego czasu dostawy, co jest koniecznością w przypadku produktów spożywczych, które zawsze lepiej jest przechowywać we odpowiednich warunkach we własnym magazynie.
Jednak osoby rozpoczynające swoją działalność raczej nie powinny inwestować w wynajem czy zakup powierzchni magazynowych, lepiej zdać się na usługę taką jak dropshipping, kiedy dostawca towaru przewozi go bezpośrednio do klienta końcowego bez konieczności przejścia przez ewentualny magazyn sprzedającego. Jego zadaniem jest tylko zdobycie klienta i ułatwienie mu zakupu.