Nie jest żadną tajemnicą Poliszynela, że Ci, którzy polubią Was na facebooku, kupować będą częściej i więcej. Na czym polega ta magia? Sprawdźmy.
Jak stworzyć własny fanpage?
Do stworzenia fanpage sklepu internetowego z całą pewnością przyda nam się zwykłe facebookowe konto. Dzięki niemu z łatwością będziemy mogli nim zarządzać, dodawać newsy, obrazki, a także komunikować się z klientami.
Dlaczego warto stworzyć fanpage?
Fanpage daje Ci możliwość zgromadzenia wszystkich „fanów” – bardziej odpowiednie byłoby tu słowo „obserwatorów” – Twojej firmy/sklepu w jednym miejscu. Tutaj za pośrednictwem kilku kliknięć możesz oznajmić setkom, a nawet tysiącom osób o nowej promocji, wyprzedaży w sklepie, a także ogłosić nowy konkurs, czy program lojalnościowy.
Fanpage pozwala przede wszystkim utrzymać stały kontakt z klientami, a także nie pozwoli im zapomnieć o Twojej firmie. Dzięki fanpage’owi możliwy jest również „rozrost” grupy potencjalnych klientów Twojej firmy. Użytkownicy Facebook’a bardzo lubią dzielić się swoimi odkryciami ze znajomymi, udostępniają je i komentują, a Ty zwiększasz dzięki temu rozpoznawalność swojej firmy. Siła social mediów jest ogromna, a przekonali się o tym Ci, których publikacje stały się – własnie przez media społecznościowe – viral’ami.
Co więcej, prowadzenie fanpage’u nie tylko nie zaszkodzi pozycji Twojej strony w wyszukiwaniach Google, a nawet wręcz przeciwnie, sprawi, że będzie ona pozycjonowana lepiej. Daj mu trochę czasu, a zobaczysz, że szybko przy odpowiedniej dedykacji znajdziesz się przed tymi firmami – z Twojej branży – które fanpage’a nie posiadają.
Reklama na facebook’u – czy warto?
W ramach facebook’a możesz również skorzystać z reklamy, działa ona na podobnej zasadzie co AdSense, jednak jest od niego zdecydowanie tańsza, a na dobre rezultaty nie musisz czekać zbyt długo.
Reklama na facebook’u może być dedykowana tylko dla określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Wystarczy ustawić odpowiedni wiek, płeć, a nawet ich zainteresowania i gotowe!