Handel internetowy to bardzo dynamiczna gałąź biznesu, która rozwija się w ogromnym tempie. Z dnia na dzień przybywa nowych sklepów internetowych oraz klientów którzy są skłonni skorzystać z tego rodzaju usług. Taka duża konkurencja na rynku sprawia, że klienci zaczynają zwracać uwagę na liczne kwestie przed dokonaniem wyboru gdzie zrobić zakupy. Jednym z głównych czynników decydujących o wyborze jest koszt dostawy oraz szybkość wysyłki. Oprócz tego bardzo istotne jest również to jak towar został zapakowany do transportu. Postaramy się zatem przyjrzeć jak prawidłowo przygotować produkty do wysyłki i jakich błędów unikać.

Po pierwsze warto zadbać o to aby wygląd naszej przesyłki był estetyczny. Stanowi ona w końcu swoistą wizytówkę naszego sklepu i buduje jego wizerunek. Większość sprzedawanych produktów posiada już opakowanie zapewnione przez producenta co stanowi spore ułatwienie podczas pakowania. Warto jednak rozważyć dodatkowo użycie firmowego pudełka. Można skorzystać z usług firmy która oferuje nadruk na pudełkach i zadbać o to aby każda przesyłka posiadała specjalne brandowanie z logo naszego sklepu. Jeżeli jednak produkt nie posiada firmowego opakowania to musimy poradzić sobie w inny sposób i wykorzystać do tego celu odpowiednio dobrane rozmiarowo pudełka kartonowe. Jeżeli sprzedawane przez was przedmioty należą do dużo gabarytowych lub też charakteryzują się bardzo nieregularnym kształtem warto również rozważyć możliwość wysyłania ich jako przesyłek paletowych – folia stretch z pewnością zabezpieczy takie przesyłki. Jest to dość drogie rozwiązanie jednak zapewnia większe bezpieczeństwo transportowanym towarom.

Pakując towar pamiętajcie również, że nie można dopuścić aby przemieszczał się on wewnątrz opakowania. Idealnie do rozwiązania tego problemu nadadzą się poduszki powietrzne jak i folia bąbelkowa. Tak zabezpieczony przedmiot nie ma praktycznie prawa doznać uszkodzenia podczas transportu.

Innym ważnym elementem jest odpowiednie oznaczenie naszej przesyłki. Jeżeli przesyłany towar należy do bardzo narażonych na uszkodzenia warto naszą przesyłkę okleić taśmą pakową z informacją ,,ostrożnie” ,,uwaga szkło” itd.

A jakich błędów unikać? Klienci lubią mieć poczucie kontroli i możliwość decyzji. Dlatego też nie ograniczaj możliwości dostawy do jednej firmy kurierskiej. Daj możliwość wyboru. Pamiętaj więc aby w twojej ofercie wysyłki znalazły się usługi największych firm kurierskich jak UPS, DHL czy DPD oraz usług gdzie klient sam może odebrać przesyłkę czyli paczkomaty.

Warto również postawić na integrację sklepu online z systemem wysyłek. Będzie to ogromna oszczędność czasu dla nas jako sprzedawcy oraz pozwoli uniknąć różnego rodzaju błędów i nieporozumień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here