Skuteczna kampania reklamowa, która przynosi firmie wymierne korzyści to marzenie wielu przedsiębiorców. Dla niektórych to cel nie do osiągnięcia, ponieważ wciąż jeszcze dość powszechne jest myślenie, że reklama to prawie zawsze jest strata pieniędzy, a efektów jak nie było tak nie ma.
Tymczasem prawdziwym błędem jest zaniechanie jakichkolwiek działań reklamowych. Zwłaszcza w sytuacji gdy konkurencja intensywnie działa na tym polu. Wówczas brak jakiejkolwiek inicjatywy stawia Twoją firmę na przegranej pozycji.
Z drugiej strony łatwo zrozumieć niewielkie firmy, które mają mocno ograniczone budżety reklamowe, które chcą mieć pewność, że wydane pieniądze przełożą się na mierzalny dla firmy zysk.
Jest jedno narzędzie, które jest bardzo popularne, daje możliwość docierania zarówno do klientów na całym świecie jak i do małych, lokalnych społeczności i nie wymaga ogromnych budżetów reklamowych.
Tym narzędziem są kampanie AdWords. Jeśli pierwszy raz spotykasz się z tym pojęciem odsyłam Cię do artykułu https://ppcefekt.pl/kampanie-adwords-co-to-jest/, w którym w prosty i zwięzły sposób tłumaczę czym są owe kampanie AdWords.
Gdy już zapoznasz się z podstawami systemu reklamowego AdWords wróć do lektury tego tekstu, bo chcę Ci w nim pokazać, że AdWords to skuteczne narzędzie reklamowe.
Po pierwsze – wydajesz tyle ile chcesz lub ile możesz. Możesz dowolnie pracować swoim budżetem – zwiększając go bądź zmniejszając. To ogromne udogodnienie – zwłaszcza dla małych firm.
Po drugie – możesz w dowolnym momencie wstrzymać lub całkowicie zakończyć kampanię. Tak samo w każdej chwili możesz ją uruchomić, i niemalże w tym samym momencie cieszyć się widocznością swojej strony w systemie reklamowym.
Dzięki AdWords możesz docierać do bardzo ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. Targetowanie po lokalizacji, wieku, zainteresowaniach daje świetne wyniki jeśli chodzi o skuteczność reklam.
I na koniec najważniejsze – możesz mierzyć efekty swoich kampanii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy możesz określić jaką sprzedaż udało Ci się wygenerować dzięki reklamom. Jeśli zależy Ci na budowaniu zasięgu możesz sprawdzić ile osób przeszło na twoją stronę itp. itd. Bez względu na to jaki jest cel Twojej kampanii możesz sprawdzić jej skuteczność.
To wszystko sprawia, że kampanie AdWords są bardzo skutecznym i opłacalnym narzędziem reklamowym.