Dla każdego przedsiębiorcy, zwłaszcza dla tego, który dopiero rozpoczyna swoją działalność, prowadzenie biznesu internetowego wydaje się nie lada kuszące. Jest to oczywiście spowodowane stosunkowo niższymi kosztami, niż w przypadku sklepu stacjonarnego (najem lokalu, magazynu itp.). Jednak nawet w przypadku korzystniejszego pod tym względem modelu biznesowego, jakim jest sklep internetowy nie sposób ustrzec się przed podstawowymi i tymi szczególnymi dla niego kosztami.
Co można wliczyć w koszty prowadzenia sklepu internetowego?
Kosztami prowadzenia działalności określamy te, które pozwalają nam uzyskać miesięczny dochód. Jednym z przykładów kosztów – dla właściciela sklepu internetowego – może być zakup telefonu dla pracownika, bądź też miesięczny abonament za usługi telefoniczne.
Do uznania przez US wydatku, jako koszt właścicielowi niezbędna będzie faktura lub inny dokument potwierdzający transakcję. Poszczególne koszta są przez urzędników rozpatrywane w różny sposób – w zależności od samej osoby urzędnika, jak i rodzaju biznesu.
Co najczęściej wpisujemy w koszty?
W przypadku sklepu internetowego w koszt możemy wpisać wynajem mieszkania, czy też lokalu, które służy nam jako biuro. Jeśli chodzi na biuro wydzielamy część mieszkania, w którym żyjemy w koszty wpisać można jedynie tę częśc czynszu, zużycia energii i wody, którą wykorzystujemy na potrzeby działalności.
Kolejnym bardzo częstym kosztem dla przedsiębiorców internetowych będzie oczywiście zakup oprogramowania, sprzętu niezbędnego do obsługi klientów. W tym zawierać się również mogą opłaty za hosting i domenę. Jeśli prowadzimy sklep internetowy oprócz standardowego Office’a, będziemy musieli zakupić również oprogramowanie służące do jego obsługi (sklepu).
Transport również wpisujemy w koszty
W ramach kosztów na transport zawiera się zarówno zakup pojazdów – samochodów, busów dostawczych – jak i bilety na komunikację miejską, międzymiastową, a także popularnie zwana kilometrówka, czyli koszty paliwa.