Pozycjonowanie sklepu internetowego - jak je dobrać, które będzie najlepsze?

Coraz większą liczba przedsiębiorców w segmencie e-commerce, sprawia, że z miesiąca na miesiąc coraz trudniej w swojej branży znaleźć się na szczytach wyszukiwarki. Czasy, gdy sukces budowało się na estetycznym i przejrzystym layoucie, a także tanich produktach już dawno minęły. Teraz pozycja w organicznych wyszukiwaniach Google, to ciągłą wojna, a bronią są w niej nowoczesny marketing.

Czym jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimazation, oznacza m.in. optymalizację strony oraz treści na niej publikowanych, pod kątem mechanizmów wyszukiwania wyszukiwarki. Ładna grafika i atrakcyjny dla klienta asortyment, to jedynie elementy odniesienia sukcesu w branży. Jednak nawet przy nich, gdy znajdujemy się na samym końcu wyszukiwarki nie liczmy na sukces sprzedażowy i popularność.

Kod strony musi być dobrze zoptymalizowany, tak, żeby roboty Google łatwo mogły odnaleźć Twoją stronę i umieścić ją na wymarzonej czołowej pozycji.

Walka o pozycję

Obecnie dla przedsiębiorców e-commerce nie jest już tak łatwo. Dla wielu branży o pierwsze miejsca w wyszukiwarce walczy nawet 100 sklepów z tej samej branży. A ich liczba rośnie. Do zdobycia upragnionych pozycji potrzebna jest opieka specjalistów z branży, odpowiednie narzędzia, a także… czas. Z SEO nie należy się spieszyć, bo możesz wylądować na czarnej liście.

Dla kogo „długi ogon”?

„Długi ogon”, czyli bardzo precyzyjne i konkretne frazy kluczowe, mogą zapewnić Ci sporo ruchu na stronie, a także ostatecznie przełożyć się na jej konwersję. W „długim ogonie” zapisywane są np. specjalistyczne nazwy produktów. Przy odpowiednim działaniach z zastosowaniem „długiego ogona” pozycja strony w wyszukiwarce może bardzo szybko windować w górę.

PPC – czyli kup ruch na stronę

Jeśli zależy Ci na czasie lub aktualnie prowadzisz agresywną kampanię marketingową, pomocne dla Ciebie może być zakupienie ruchu na stronę internetową. Dzięki np. AdSense adres i krótki opis Twojej strony będzie wyświetlany ponad wynikami konkurencji. Opcja ta jest jednak dosyć kosztowna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here