Lista odbiorców - podstawa e-mail marketingu

E-mail marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, szczególnie chętnie wykorzystywane przez sklepy internetowe. Jednak aby taka kampania reklamowa była odpowiednio skuteczna, konieczna jest odpowiednio skonstruowana baza odbiorców. Bez niej przecież nie byłoby komu wysłać profesjonalnie zrobionego newslettera z ofertą sklepu.

Tworzenie listy odbiorców sklepu powinno się rozpocząć od zebrania jak największej ilości informacji o klientach, do których chcemy skierować ofertę. Pozwoli to na dokładne dopasowanie treści mailingów do ich rzeczywistych potrzeb i uniknięcie błędu polegającego na wysyłaniu takich samych informacji do wszystkich odbiorców. Dane, które warto uzyskać do celów marketingowych powinny się ograniczać do najbardziej istotnych informacji, adresu poczty elektronicznej czy imienia. W zupełności wystarcza to do rozpoczęcia skutecznej kampanii e-mail marketingowej, a pozostałe dane można spokojnie zdobyć później. Imię jest jednak bardzo ważne, gdyż pozwala na spersonalizowanie wysyłanych wiadomości i zwrócenie się do odbiorcy np. „Panie Marku”, a nie w bezosobowej formie.

Uzyskanie wszystkich danych niezbędnych do newslettera nie jest jednak prostą sprawą. W większości przypadków są one chronione odpowiednimi przepisami prawnymi. Najlepszym miejscem do ich zdobycia jest przede wszystkim strona sklepu, na której warto zamieścić stosowny formularz umożliwiający zainteresowanym zapisanie się do newslettera. Podobną rolę może także pełnić formularz kontaktowy firmy. Jednak w obydwu sytuacjach trzeba pamiętać, że klient musi wyrazić zgodę na przesyłanie informacji handlowych, najlepiej poprzez zaznaczenie odpowiednich pól wyboru. Trochę mniej skutecznym sposobem tworzenia bazy odbiorców są z kolei social media. Można założyć na Facebooku fanpage sklepu i umieścić tam formularz zapisu do newslettera. Podobnie jak na stronie firmy, także tutaj trzeba umożliwić klientom wyrażenie zgody na przesyłanie maili z naszą ofertą. Oczywiście każdy musi także mieć możliwość rezygnacji oraz wypisania się z subskrypcji.

Nie są to jedyne sposoby na zbudowanie listy odbiorców, powszechnie wykorzystywane są również reklamy typu pop-up, a także bezpośrednie pozyskiwanie odbiorców podczas szkoleń czy innych imprez okolicznościowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here