Każdy właściciel firmy wie jak istotny i ważny jest wygląd jej siedziby. Pierwsze wrażenie klienta czy kontrahenta może odegrać kluczową rolę w dalszej współpracy. Również zmieniająca się moda wymusza to, aby wystrój wnętrza przedsiębiorstwa wyglądał wciąż świeżo i nowocześnie. Popularny stał się ostatnio leasing mebli biurowych, czy warto z niego skorzystać?

Czym jest leasing?

Leasing jest jednym z umownych stosunków cywilnoprawnych. Samo angielskie słowo lease oznacza nająć, wydzierżawić. W jego ramach jedna ze stron – leasingodawca, przekazuje drugiej stronie – leasingobiorcy prawo do korzystania z określonej rzeczy na pewien, wcześniej uzgodniony w umowie okres, w zamian za opłatę ratalną (raty leasingowe).

Firmy leasingowe działają na świecie już od 1952 roku, w Polsce dopiero od lat dziewięćdziesiątych. Przez ten okres ich usługi bardzo szybko się rozwinęły i zyskały ogromną popularność. Jeszcze większości z nas leasing kojarzy się jedynie z zakupem środków transportu, takich jak samochody dostawcze i osobowe, maszyn rolniczych czy sprzętu komputerowego. Jednak obecnie, w ten sposób, można korzystać naprawdę z wielu rzeczy, włącznie z meblami biurowymi.

Dla kogo leasing mebli biurowych?

Leasing mebli biurowych będzie dobrym pomysłem w przypadku start-upów czy młodych przedsiębiorstw. Wiadomo, że na samym początku wszystkie pieniądze łożone są na rozkręcenie biznesu, a nakłady na to, aby pomieszczenia wyglądały oryginalnie i nowocześnie, mogą być bardzo duże. Nie warto z tego rezygnować i właśnie naprzeciw takim potrzebom wychodzą firmy leasingowe.

Również dla dużych przedsiębiorstw, które już prężnie działają na rynku, zakup nowych mebli może być sporym wydatkiem. Jednak ważne jest dla nich to, aby raz na jakiś czas odświeżyć wizerunek swojego biur.

Rodzaje leasingu mebli biurowych

Wyróżniamy dwa rodzaje leasingu. Pierwszy to operacyjny (usługowy), w jego przypadku właścicielem mebli jest leasingodawca, przekazuje nam on jedynie dobra inwestycyjne. My jako odbiorcy, opłacamy faktury z tytułu użytkowania dóbr i mamy możliwość wliczenia ich w firmowe koszty. W umowie leasingobiorca może mieć zagwarantowane prawo zakupu przedmiotu po jej wygaśnięciu. Oczywiście jeżeli będzie chciał, może wziąć w leasing nowe meble.

W leasingu finansowym (kapitałowym) natomiast meble zostają nam oddane w użytkowanie w zamian za raty leasingowe. Przedmiot taki jest własnością leasingodawcy, amortyzuje go leasingobiorca, a przeniesienie tytułu własności może być zagwarantowane w umowie. Ten rodzaj leasingu zbliżony jest bardzo do kredytu lub pożyczki, jednak jego przedmiotem nie są pieniądze tylko rzeczy trwałe, w tym przypadku meble biurowe.

Leasing mebli biurowych – czy warto?

Korzyści z leasingu mebli biurowych jest dużo, choćby z tego powodu, że wymaga on niewielkiego zaangażowania kapitału. Stanowi ciekawą alternatywę do zakupów za gotówkę. Jednak to właśnie zakup za gotówkę jest najlepszą opcją pozwalającą nam na szybkie, pomysłowe i modne wyposażenie pomieszczeń biurowych. Nie musimy podpisywać umów wiążących nas z leasingodawcą na lata, a do tego od razu jesteśmy właścicielami wybranych mebli.

Leasing to również ograniczona oferta – nie każda firma meblowa daje przedsiębiorcom możliwość skorzystania z takiej usługi. A świat mebli biurowych to naprawdę szeroki wachlarz wielofunkcyjnych, solidnych i estetycznych mebli biurowych, o czym można się przekonać np. na stronie wuteh.com.pl.

Zmiana wyposażenia da pozytywny odbiór nie tylko samych klientów czy kontrahentów, ale również pracowników. Zwiększy się w ten sposób komfort i jakość warunków pracy. Jeżeli planujemy zmianę wystroju wnętrza w swojej firmie, nie czekajmy dłużej. A sposób finansowania? Wybierzmy taki, który będzie najlepszy dla naszego firmowego budżetu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here