Jak pozycjonowanie strony internetowej wpływa na sprzedaż

Firmowe witryny internetowe pełnią wiele funkcji, a najważniejszą z nich jest zdecydowanie przedstawianie oferowanych produktów i usług oraz zachęcanie do ich zakupu. Czy działania SEO mogą wpływać na ich skuteczność?

Każdy e-biznes potrzebuje estetycznej, przejrzystej i dobrze funkcjonującej strony www. To dzięki niej klienci dowiadują się o istnieniu firmy, oferowanym przez nią zakresie usług, cenach czy też opiniach na jej temat. To obecnie najważniejsza wizytówka i bardzo skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. Aby jednak tak się stało, strona musi generować odpowiedni ruch. Jak tego dokonać?

Pozycjonowanie, a widoczność strony

Podstawą działań SEO jest dokładna analiza witryny oraz określenie jej mocnych i słabych stron. Ma to na celu poprawę jej parametrów, a tym samym widoczności w wyszukiwarkach. Oznacza to, że po wpisaniu odpowiedniego hasła, będzie się ona pojawiała na górze listy wyszukiwań. Spowoduje to zwiększenie regularnego ruchu organicznego oraz większą liczbę potencjalnych klientów, którzy wpłyną na sprzedaż, a tym samym na zysk firmy. Działania SEO są bardzo szczegółowe i skupiają się na wielu kwestiach związanych z budową strony, takich jak m.in.:

  • Właściwy, wartościowy content,
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
  • Poprawne użycie słów kluczowych;
  • Poprawność adresów URL;
  • Szybkość ładowania się strony;
  • Core Web Vitals.

Każdy z tych elementów wpływa nie tylko na atrakcyjność i użyteczność witryny, ale również jej zwiększa jej potencjał na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Budowanie lepszego sklepu

Pozycjonowanie ma duże znaczenie również w przypadku sklepów internetowych. Ważna jest tutaj odpowiednia konwersja, poprawa jakości strony, możliwość robienia szybszych i prostszych zakupów itp. To wszystko wpływa nie tylko na parametry wyszukiwania, ale także na większy komfort użytkowników, którzy chętniej wrócą do takiego sklepu. Powinien być on prosty i intuicyjny w obsłudze, zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych.

Kiedy działania SEO przynoszą efekt?

Współpraca z agencją SEO zazwyczaj rozpoczyna się od przeprowadzenia profesjonalnego audytu, zakończonego przedstawieniem klientowi powstałego na jego podstawie raportu i zaproponowania indywidualnej strategii działania. Jeśli klient zdecyduje się na nawiązanie współpracy, otrzyma dokładne informacje na temat zmian i ulepszeń koniecznych do przeprowadzenia w zakresie jego witryny. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie to długotrwały proces, a pierwsze wymierne efekty będą widoczne dopiero po przeważnie dłuższym, indywidualnym dla każdego przypadku czasie . Z tego właśnie względu najczęściej umowy podpisuje się na okres 12 miesięcy. Przynoszą one jednak pozytywne, długofalowe efekty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here