E-mail marketing - skuteczna reklama sklepu internetowego

Nie wyobrażamy sobie życia bez codziennego korzystania z internetu. Szukamy w nim wszystkich niezbędnych informacji, rozrywki, a nawet robimy większość zakupów. Codziennie powstają nowe sklepy internetowe i mimo, że jest doskonały pomysł na własny biznes, to jednak wiele z nich boryka się z problemem jak dotrzeć z ofertą do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Trzeba ciągle szukać najskuteczniejszych form reklamy, często płacąc za nie dużo pieniędzy, kiedy jednak praktyczne rozwiązanie leży w zasięgu ręki. Wielu właścicieli sklepów internetowych nie wykorzystuje w swojej pracy e-mail marketingu, nie doceniając jakim jest on potężnym narzędziem marketingowym. Dzięki niemu można bezpośrednio dotrzeć z ofertą do konkretnego odbiorcy, a nawet podtrzymać z nim stały, często osobisty kontakt. Klient ma odczucie, że jest traktowany indywidualnie i wyjątkowo, dzięki czemu staje się lojalny wobec jednego sklepu.

Jednak aby e-mail marketing (https://www.ideoforce.pl/e-marketing/e-mail-marketing/) okazał się skuteczny i przełożył się na konkretne zyski, to zastosowanie go w praktyce musi zostać dokładnie zaplanowane i uwzględniać kilka niezwykle istotnych czynników. Pierwszym z nich jest właściwe wykorzystanie bazy danych jaką posiada każdy sklep. Klient musi w im założyć konto i podać swój adres e-mail, dlatego warto go jednocześnie zachęcić do wyrażenia zgody na przesyłanie informacji handlowych. Takie wiadomości mogą również służyć do zbierania opinii o zakupionych produktach czy o samym sklepie. Mogą też zachęcić do ponownego zakupu, najczęściej poprzez informowanie o atrakcyjnych promocjach. E-mail marketing jak widać jest obecnie najlepszym narzędziem nie tylko do generowania wyższej sprzedaży, ale przede wszystkim do zachowania właściwych relacji na linii klient-sklep.

Istnieją odpowiednie systemy czy też serwisy wspomagające ten proces, pozwalające na zautomatyzowane wysyłanie maili czy newsletterów o treści i formie graficznej idealnie dopasowanej do profilu oraz oferty sklepu. Dzięki nim można także na bieżąco monitorować prowadzone działania marketingowe i sprawdzić czy odpowiednio skutecznie wpływają na odbiorców. Dostępne są nawet takie informacje jak sposób w jaki klienci robią zakupy, w jakie dni i o jakich godzinach. Wszystko to pozwala na przygotowanie oferty dokładnie dopasowanej do potrzeb konkretnych grup jej odbiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here