Korzystanie z zasobów Internetu za pomocą urządzeń mobilnych stało się codziennością. Ma to również wpływ na rynek e-commerce. Dane jasno pokazują, że zakupy dokonywane za pomocą smartfonów i tabletów stanowią już ponad 30 procent wszystkich zakupów online. I udział ten rośnie z roku na rok.

Oczekiwania klientów i ich zmieniające się zachowania zakupowe zmuszają właścicieli biznesów e-commerce do szybkiego reagowania. Jakie działania warto podjąć by stworzyć działającą z sukcesem platformę dedykowaną urządzeniom mobilnym?

Odpowiedni content

Podczas przygotowywania dobrego serwisu m-commerce nie można pominąć kwestii treści. Wymagania użytkowników urządzeń mobilnych różnią się bowiem od oczekiwań klientów korzystających np. z laptopów. Preferują oni materiały wizualne i treści video, które łatwo konsumować przy pomocy smartfona. Oczywiście podczas ich przygotowywania nie można zapomnieć o podstawowych zasadach, czyli:

  • Dostosowaniu do potrzeb klienta
  • Dostosowaniu do celów biznesowych

Przygotowanie odpowiedniego contentu, dostosowanego to charakteru m-commerce, ułatwia zachęcenie nowych klientów do korzystania z serwisu.

Optymalizacja serwisu

Kolejnym krokiem na drodze do pozyskania klientów korzystających z urządzeń mobilnych jest optymalizacja serwisu. Responsywna strona internetowa lub szybka i stabilna aplikacja mobilna to absolutna podstawa dla każdego biznesu m-commerce. Dlaczego?

Jednym z największych problemów branży jest niska konwersja – średnio prawie trzykrotnie niższa niż w przypadku tradycyjnego e-commerce. Serwisy dopracowane pod kontem doświadczeń użytkowników pozwalają na zwiększanie tego wskaźnika i w efekcie zwiększanie rentowności prowadzonych działań.

Łatwość i bezpieczeństwo płatności

Bardzo ważnym elementem dobrego serwisu m-commerce jest moduł transakcji płatniczych. Łatwość i bezpieczeństwo wykonywania dokonywania płatności również wpływa na osiąganą konwersję.

Użytkownicy smartfonów nie chcą wykonywać skomplikowanych transakcji – na przykład takich, które wymagają dodatkowych akceptacji przy pomocy kodu otrzymywanego w wiadomości sms. Przełączanie się pomiędzy aplikacjami na smartfonie lub tablecie jest bowiem trudniejsze niż w przypadku korzystania z komputera. Dlatego warto maksymalnie uprościć proces dokonywania płatności. Można do tego wykorzystać istniejące rozwiązania, czyli tak zwane portfele elektroniczne.

Cyfrowe portfele mają wiele zalet. Jedną z najważniejszych jest duże bezpieczeństwo klientów. Pozwala to na eliminowanie obaw użytkowników serwisu związanych z ryzykiem utraty środków.

Wykorzystywanie nowych technologii

W rozwoju serwisu m-commerce pomocne jest także wykorzystywanie nowych technologii. Najlepiej takich, które dedykowane są urządzeniom mobilnym. Rzeczywistość rozszerzona lub czatboty to tylko przykłady rozwiązań, które mogą mieć pozytywny wpływ na wyniki osiągane przez serwis.

Możliwości jest naprawdę dużo. Ich odpowiednie wykorzystanie sprawia, że inwestowane środki zwracają się niezwykle szybko.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here