Audyt SEO

Dzisiaj trudno wyobrazić sobie działalność biznesową poza przestrzenią internetu. Każdy szanujący się przedsiębiorca inwestuje zatem w posiadanie własnej witryny internetowej lub serwisu internetowego.

Co zrobić zatem, kiedy pomimo posiadania unikatowej strony www wyniki wyszukiwania naszej domeny w przeglądarce internetowej są słabe i nie przynoszą korzyści zgodnych z naszymi oczekiwaniami? Dobrym pomysłem na rozwiązanie tego problemu jest zlecenie wykonania analizy sprawności strony www pod względem technicznym. Specjalne firmy zajmują się nie tylko projektowaniem stron www ale także przeprowadzają specjalistyczne audyty SEO mające na celu poprawienie działania strony pod kontem wyszukiwania jej w wynikach przeglądarek internetowych.

Co to jest audyt SEO?

Jest to szereg analiz działania witryny internetowej pod względem prawidłowości jej kodu oraz jakości i długości treści zawartych na stronie. Ma to związek z robotami indeksującymi wbudowanymi w silnik przeglądarki, najczęściej przeglądarki Google, która jest jedną z najbardziej popularnych w kraju.

Częstą przyczyną niskiej pozycji w rankingu wyszukiwania jest zbyt słabo zoptymalizowany kod naszej strony. Błędy w wewnętrznym linkowaniu lub też zbyt ubogie treści na samej witrynie. Audyt ma na celu ujawnienie powodów spadku widoczności strony w rankingu pozycji wyszukanych i jednocześnie sugerowanie działań poprawiających widoczność i liczbę odwiedzin danego adresu www.

Analizuje się działanie serwisu pod kątem technicznej budowy jego kodu oraz jakości treści na samej stronie.

Czym różni się audyt on site od audytu off-site?

Analizowanie strony pod kątem on site dotyczy budowy jej kodu, jego jakości i długości. Efekt końcowy takiej analizy dotyczy wszystkich czynników jakie mogą wpływać na widoczność pozycji w przeglądarce w obrębie technicznej budowy witryny.

Analiza off-site to czynniki wpływające na pozycjonowanie strony z pozycji czynników zewnętrznych, takich jak jej zewnętrzne linkowanie lub słowa indeksujące.

Przy zlecaniu projektu strony internetowej warto już na początku rozpocząć współpracę z firmą z branży SEO. Szczegółowa analiza budowy serwisu internetowego już na początku jego powstawania pozwoli ustrzec się błędów, które w niektórych przypadkach są zbyt duże i kapitałochłonne, aby poprawić kondycję pozycjonowania danego adresu www i czasem konieczne jest zbudowanie całego serwisu od nowa.

Ile kosztuje audyt SEO?

Cennik audytu SEO nie jest stały. Zależy on od wielu czynników. Co wpływa na jego koszty? Między innymi branża, w jakiej funkcjonujemy, kondycja i zaangażowanie techniczne SEO innych konkurentów, analiza historii naszego serwisu oraz serwisów naszych konkurentów. Więcej pomocnych informacji znajdziemy na blogu: https://www.hauerpower.com/blog/audyt-seo-strony-internetowej-i-pozycjonowanie.

Biorąc pod uwagę dużą konkurencję na rynku biznesowym, warto rozważyć przeprowadzenie analizy naszej strony pod kątem optymalizacji jej dla robotów przeglądarek już na etapie wstępnego projektu. Pozwoli nam to zaoszczędzić koszty i czas spędzony na analizowaniu późniejszych błędów w historii działalności naszego serwisu internetowego – błędów nieusuwalnych, prowadzących do potrzeby stworzenia witryny od początku, co wygeneruje wtedy jeszcze większe koszty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here